MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE NASZYCH USŁUG?

Fleetboard Portal

Czym jest nowy portal Fleetboard i czym różni się on od aktualnego rozwiązania stacjonarnego?

Nowy portal Fleetboard zastępuje jako rozwiązanie całościowe dotychczasowe systemy Mercedes-Benz Trucks Uptime Portal i Fleetboard Cockpit. Portal oferuje intuicyjny, internetowy interfejs użytkownika do zarządzania zarezerwowanymi usługami Mercedes-Benz Trucks Uptime lub Fleetboard.

Korzyści:

  • Brak konieczności instalacji lokalnej
  • Jednoczesna i niezależna od lokalizacji praca na kilku urządzeniach końcowych (np. smartfon i laptop)
  • Krótsze cykle rozwojowe, a tym samym terminowe wprowadzanie nowych funkcji
  • Krótsze czasy przestojów dzięki szybszemu rozwiązywaniu problemów

Jakie funkcje oferuje nowy portal Fleetboard?

Funkcjonalność oraz dostępność usług nowego portalu Fleetboard podlegają stałemu rozwojowi. Aktualny zakres usług można znaleźć tutaj: opisu usługi

Komu zostaje udostępniony nowy portal Fleetboard?

Nowy portal Fleetboard jest zasadniczo dostępny dla wszystkich dotychczasowych klientów Fleetboard i Mercedes-Benz Trucks Uptime. To, czy jako obecny klient możesz już korzystać z nowego portalu Fleetboard, zależy od stanu rozwoju i zarezerwowanych usług. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z lokalnym partnerem handlowym.

Czy mogę nadal korzystać ze starego portalu Mercedes-Uptime lub portalu Fleetboard?

Nowy portal Fleetboard w przyszłości całkowicie zastąpi Fleetboard Cockpit lub portal Mercedes-Benz Trucks Uptime. Po zaproszeniu Państwa jako obecnego klienta do nowego portalu, dostęp do starego systemu jest jeszcze tymczasowo możliwy. Następnie konto użytkownika zostanie dezaktywowane.

Jakie są warunki korzystania z nowego portalu Fleetboard?

Wymagania systemowe

Do korzystania z nowego portalu Fleetboard zalecamy przeglądarkę Google Chrome, Mozilla Firefox lub Microsoft Edge. Do rejestracji potrzebny jest adres e-mail.

Wymagania sprzętowe

Korzystanie z nowego portalu Fleetboard jest – w zależności od aktualnego stanu rozwoju – powiązane z określonymi wersjami sprzętu w pojeździe. Informacje na temat obsługiwanego sprzętu i konfiguracji w pojeździe można uzyskać u swojego partnera handlowego.

Jak mogę uzyskać dostęp do nowego portalu Fleetboard?

Do korzystania z portalu Fleetboard konieczna jest umowa ramowa Fleetboard lub umowa Mercedes-Benz Trucks Uptime. Dostęp do portalu jest możliwy tylko poprzez spersonalizowane zaproszenie obecnego użytkownika. Może on umożliwić dostęp do wybranych flot i istotnych danych.

Jak zarejestrować się w nowym portalu Fleetboard po otrzymaniu zaproszenia?

W tym celu należy kliknąć link w zaproszeniu, które otrzymali Państwo pocztą elektroniczną. Następnie w formularzu rejestracji należy ustawić indywidualne hasło i zalogować się.

Szczegółowa instrukcja dotycząca procesu rejestracji  znajduje się tutaj:

Jak działa aktywacja lub dezaktywacja pojazdu w nowym portalu Fleetboard?

Procedura aktywacji i dezaktywacji pojazdu pozostaje niezmieniona. Można je jak zwykle obsługiwać za pośrednictwem centrum wsparcia (Support Center) na stronie internetowej Fleetboard: Fleetboard: Centrum wsparcia online (Online Support Center)

Charge Management

Czy usługa „Zarządzanie ładowaniem” działa z moimi istniejącymi stacjami ładowania?

Obecnie obsługujemy stacje ładowania (naszych partnerów) Siemens i Engie. Codziennie dodajemy do naszej listy kolejne stacje ładowania i dostawców. Możemy obsługiwać wszystkie stacje ładowania z protokołami ISO15118 i OCPP 1.6.

Czy usługa „Zarządzanie ładowaniem” obsługuje publiczną sieć ładowania?    

Obecnie nie obsługujemy publicznej sieci ładowania, ale jedynie stacje ładowania zajezdni. Zapewnimy wsparcie również w przypadku dalszego rozwoju publicznej sieci ładowania wysokonapięciowego.

Gdzie można uzyskać informacje na temat poziomu naładowania akumulatora i pozostałego zasięgu?

Dane dotyczące poziomu naładowania akumulatora i pozostałego przebiegu pochodzą bezpośrednio z pojazdu.

Czy stacja ładująca komunikuje się bezpośrednio z naszym backendem lub backendem Siemens, a następnie z nami poprzez interfejs?    

Stacja ładowania komunikuje się bezpośrednio z naszym backendem za pomocą karty SIM lub poprzez połączenie internetowe klienta

Czy obowiązuje limit obciążenia na pojazd czy dla całej stacji ładowania?

Dla całej stacji ładowania. Rozdziela ona następnie moc w zależności od możliwości przyjęcia pojazdów, w razie potrzeby na kilka złączy podłączonych jednocześnie.

Kto może mi pomóc w przypadku problemu z moją stacją ładowania?    

Tak, nasz 1. poziom przekazuje w przypadku problemu ze sprzętem do odpowiedniego 2. poziomu producenta (tylko w przypadku oficjalnych partnerów, tj. Siemens i EV-BOX).

Czy stacje ładowania są na razie dostępne tylko w Niemczech?

Nie, na wszystkich rynkach eActrosa współpracujemy z partnerem stacji ładowania, który został zdefiniowany dla rynku (Siemens lub Engie/EV-BOX).

Mercedes-Benz Trucks Uptime

Gdzie znajdę moje informacje Mercedes-Benz Trucks Uptime?

Twój portal Mercedes-Benz Trucks Uptime jest zintegrowany z nowym portalem Fleetboard. 

Czy usługi Fleetboard są obowiązkowe do korzystania z Mercedes-Benz Trucks Uptime?

Nie, nie są. Mercedes-Benz Trucks Uptime jest częścią umowy serwisowej bazującej na pojeździe i nie jest częścią umowy ramowej Fleetboard.

Dla jakich pojazdów dostępny jest Mercedes-Benz Trucks Uptime?

Korzystanie z Mercedes-Benz Trucks Uptime jest możliwe tylko w połączeniu z samochodem ciężarowym Mercedes-Benz.

Obecnie usługa Mercedes-Benz Trucks Uptime jest dostępna dla typoszeregów „Actros”, „Antos”, „Arocs”, „Atego”, „eActros”, „Econic” i „eEconic” w przypadku spełnienia warunków technicznych, z zastrzeżeniem wyjątków specyficznych dla danego kraju i pojazdu.

W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat dostępności usługi należy skontaktować się z partnerem serwisowym Mercedes-Benz Trucks.

Cockpit

Jakie są wymagania systemowe dla usługi Fleetboard Cockpit?
Fleetboard zaleca spełnienie co najmniej następujących wymagań systemowych, które umożliwią optymalne korzystanie z usług Fleetboard:
Wymagania systemowe

Jak wykonać aktualizację Fleetboard Cockpit?
Aktualizację można uruchomić w aplikacji Cockpit Client pod zakładką Pomoc/aktualizacja

Skąd można pobrać Fleetboard Cockpit?
Najnowszą wersję znajdziesz pod linkiem: 
Wersje Kokpitu

REJESTRACJA CZASU

Czy w usłudze Rejestracji czasu Fleetboard uwzględnić można również trasy obsługiwane przez dwóch kierowców?
Usługa Rejestracji czasu Fleetboard pozwala na wyświetlanie danych drugiego kierowcy.

POBIERANIE DANYCH Z PAMIĘCI MASOWEJ I (KART KIEROWCY)

Które czytniki kart poleca Fleetboard?
Fleetboard poleca czytnik kart OMNIKEY 3121 USB.

Kto zajmuje się administrowaniem czytnika kart?
Za podłączenie czytnika kart i zainstalowanie niezbędnych sterowników odpowiedzialność ponosi klient.

Kto udostępnia czytnik kart?
Klient udostępnia swój własny czytnik kart.

Jak można zmienić częstotliwość pobierania danych z pamięci masowej?
Częstotliwość (maks. co 30 dni) pobierania danych z pamięci masowej można ustawić indywidualnie w Fleetboard Cockpit.

Jakie są możliwości zarządzania pobieraniem danych z karty kierowcy?
Pobieraniem danych z karty kierowcy można administrować w Fleetboard Cockpit. Szczegółowe instrukcje można znaleźć w podręczniku Fleetboard Cockpit.

DispoPilot.guide

Jak zainstalować aktualizację map dla DispoPilot.guide (2. generacji)?
Plik instalacyjny i dodatkowe informacje na temat pobierania/instalacji można znaleźć na stronie: Aktualizacja map

HASŁO

Zapomniałem hasła użytkownika. Co mam zrobić?
Najpierw skontaktuj się ze swoim wewnętrznym administratorem Fleetboard.
Jeśli nie jest on Ci znany, to skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta w Online Support Center

API (SOAP)

Czy Fleetboard oferuje możliwość integracji SOAP?
W celu umożliwienia wykorzystywania danych telematycznych Fleetboard we własnych, stosowanych przez użytkownika systemach informatycznych, Fleetboard oferuje interfejs SOAP.
Więcej informacji można znaleźć tutaj:  https://webservices.fleetboard.com
Pytania techniczne prosimy kierować na: Online Support Center.

INTELIGENTNY TACHOGRAF

Twój pojazd ma zainstalowany inteligentny tachograf. Co należy uwzględnić?

  • Od daty 15.06.2019 wszystkie noworejestrowane pojazdy będą wyposażone w tachograf inteligentny (DTCO 4.0 / tachograf drugiej generacji)
  • Wdrożenie nowych inteligentnych tachografów oznacza również konieczność wymiany aktualnych kart warsztatowych, przedsiębiorstwa i kierowców na nowe (karty drugiej generacji)
  • Tachografy inteligentne można konfigurować wyłącznie za pomocą kart warsztatowych drugiej generacji
  • Z aktualnych kart przedsiębiorstwa i kierowców można korzystać dalej. Po upływie ich ważności zostaną one wymienione na karty drugiej generacji

Uwaga:

  • Pojazdy wyposażone w tachograf inteligentny nie obsługują komputera pokładowego Fleetboard TP4
  • Pojazdy wyposażone w tachograf inteligentny muszą być wyposażone w komputer pokładowy Fleetboard TP5 / cTP
  • Klienci korzystać muszą z najnowszej wersji Fleetboard Cockpit (1.28 lub nowszej)

MASZ PYTANIA ODNOŚNIE SPRZĘTU?

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE AKTYWACJI/ DEZAKTYWACJI?

AKTYWACJA

Jakie czynniki mają wpływ na czas aktywacji?
Czas aktywacji zależy od wielu różnych czynników, takich jak przykładowo zainstalowany sprzęt i zasięg sieci komórkowej. Podczas aktywacji przynajmniej raz dziennie należy załączyć zapłon pojazdu.

Jak można aktywować pojazd?
Pojazd aktywuje się za pomocą formularza pomocy online z 
Online Support Center

DEZAKTYWACJA

Jak można dezaktywować pojazd?
Pojazd dezaktywuje się za pomocą formularza pomocy online z 
Online Support Center

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE FAKTUR/ UMOWY?

UMOWA

Gdzie znajdę numer umowy i numer klienta?
Numer umowy to 10-cyfrowy numer znajdujący się na umowie, który zaczyna się od „14”. Numer klienta to numer 5- lub 6-cyfrowy, również znajdujący się na umowie.

Czy mogę zamienić umowę usługi Zarządzania transportem na usługę Messaging?
Taka zmiana umowy jest możliwa. W tym celu konieczna jest zmiana umowy ramowej. W tym celu skontaktuj się ze swoim przedstawicielem handlowym: Kontakty handlowe.

Jak długo dane zapisywane są w systemie Fleetboard?
W zależności od rodzaju danych obowiązują różne okresy zapisywania danych - więcej szczegółów można znaleźć w polityce ochrony danych Fleetboard.

Gdzie znaleźć można zestawienie wszystkich zamówionych usług?
Wszystkie zamówione usługi znajdziesz w potwierdzeniu zawarcia umowy.

FAKTURA

Dlaczego muszę zapłacić opłatę za przyłączenie i/lub opłatę roczną?
Opłata za przyłączenie i/lub opłata roczna stanowi część składową umowy zawartej z Fleetboard.

Dlaczego naliczana jest opłata za pojazd, choć nie znajduje się on już we flocie?
Wydaje się, że pojazd nie został dezaktywowany. Pojazd, z którego użytkownik już nie korzysta, zawsze można dezaktywować za pomocą formularza online dostępnego w Internecie. Jeśli pojazd został sprzedany lub zwrócony, to konieczne będzie dostarczenie odpowiedniego zaświadczenia, np. umowy z leasingodawcą lub umowy sprzedaży.     

Kiedy wystawiane są faktury?
Faktury wystawiane są zawsze na początku miesiąca.

FLOTA PARTNERSKA

Chciałbym złożyć wniosek o flotę partnerską. Co mam zrobić?
W tym celu należy wybrać w Online Support Center w zakładce „Pomoc administracyjna” najpierw „Powiązanie z flotą partnerów”, a następnie „Zleć powiązanie”.

Uwaga! Formularz musi być podpisany przez uprawnioną osobę floty właściciela.

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE APLIKACJI FLEETBOARD?

Fleet.app

Jakie funkcje oferuje Fleetboard Fleet.app?
> Analiza Użytkowania z oceną stylu jazdy i stopnia trudności (w odniesieniu do pojazdu i kierowcy)
> Rejestr Tras (pozycja, przebieg trasy)
> Wysyłanie wiadomości tekstowych do kierowców
> Zestawienie prognoz czasu jazdy
> Czas jazdy i spoczynku

Skąd mogę pobrać aplikację Fleetboard Fleet.app?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store lub Apple App Store.

Fleetboard Driver

Jakie funkcje oferuje aplikacja Fleetboard Driver?
Ważne informacje dla kierowców, pochodzące z usług Zarządzania Czasem, Analizy Użytkowania oraz usługi Track and Trace.

Jak można zmienić numer karty kierowcy w aplikacji Fleetboard Driver?
Zaloguj się do aplikacji Fleetboard Driver podając w tym celu swój adres e-mail oraz osobiste hasło.
W zakładce „Mój profil” możesz zmienić numer karty kierowcy w zakładce „Zamień kartę kierowcy”.

Jak zarejestrować kierowcę w aplikacji Fleetboard Driver?
1. Zarejestruj się w aplikacji podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail, język, hasło i zgadzając się na ogólne warunki.
2. Otrzymasz następnie e-maila, którego trzeba potwierdzić.

Skąd pobrać można aplikację Fleetboard Driver?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store, Apple App Store lub Mercedes-Benz Truck App Portal.

WYMAGANIA

Jakie usługi należy zamówić, aby w widokach Performance Coach, Time Manager i Moja Ciężarówka w aplikacji Fleetboard Driver wyświetlane były odpowiednie dane?
W celu aktywowania widoków zamówić należy odpowiednie usługi:
Aby korzystać z widoku Time Manager należy zamówić usługę Rejestracji Czasu.
Aby korzystać z widoku Performance Coach a należy zamówić usługę Analizy Użytkowania.
Aby korzystać z widoku Moja Ciężarówka należy zamówić usługę Track & Trace.

Czy kierowca ma dostęp do informacji zawartych w widokach Performance Coach, Time Manager i Mojej Ciężarówki?
1. Po rejestracji i pierwszym logowaniu wyświetlone zostanie polecenie weryfikacji karty kierowcy.
2. Wykonać wszystkie cztery kolejne kroki.
3. Wpisać swoją kartę kierowcy i kraj jej wystawienia w aplikacji.
4. Wpisać przebieg pojazdu Fleetboard, w którym założona jest karta kierowcy.
5. Pojeździć pojazdem przez czas około  15 minut, aby system przesłał odpowiednie dane.
6. Fleetboard sprawdza automatycznie, czy dane wpisane do aplikacji są zgodne z danymi, które posiada Fleetboard.
7. (Uwaga, weryfikacja może potrwać nawet 24 godziny).
8. Jeśli weryfikacja przebiegła pomyślnie, to dyspozytor otrzyma automatyczną wiadomość w Cockpicie potwierdzającą dane.
9. Po potwierdzeniu danych, będą one wyświetlane w aplikacji.
10. Jeśli weryfikacja się nie powiedzie, to należy skontrolować podane dane i powtórzyć proces weryfikacji karty kierowcy.
11. Jeśli weryfikacja pomimo to nie powiedzie się, to prosimy o kontakt bezpośrednio przez dane kontaktowe w aplikacji.

KONTAKT

KONTAKT

Jestem zainteresowany produktami/usługami Fleetboard. Do kogo mam się zwrócić?
Lista naszych przedstawicieli handlowych: Kontakty handlowe

Gdzie mogę wysłać podanie o pracę/ dowiedzieć się o statusie rozpatrzenia podania?
Podania o pracę należy składać na stronie www.daimler.com/career. Na tym portalu możesz sprawdzić również aktualny status rozpatrzenia podania o pracę.

Gdzie można zamówić materiały reklamowe Fleetboard?
Nasze materiały reklamowe nie są przeznaczone do sprzedaży. W razie zainteresowania prosimy o kontakt z przedstawicielem handlowym.