Czym jest nowy portal Fleetboard i czym różni się on od aktualnego rozwiązania stacjonarnego?
Nowy portal Fleetboard zastępuje jako rozwiązanie całościowe dotychczasowe systemy Mercedes-Benz Trucks Uptime Portal i Fleetboard Cockpit. Portal oferuje intuicyjny, internetowy interfejs użytkownika do zarządzania zarezerwowanymi usługami Mercedes-Benz Trucks Uptime lub Fleetboard.
Korzyści:
Jakie funkcje oferuje nowy portal Fleetboard?
Funkcjonalność oraz dostępność usług nowego portalu Fleetboard podlegają stałemu rozwojowi. Aktualny zakres usług można znaleźć tutaj: opisu usługi
Komu zostaje udostępniony nowy portal Fleetboard?
Nowy portal Fleetboard jest zasadniczo dostępny dla wszystkich dotychczasowych klientów Fleetboard i Mercedes-Benz Trucks Uptime. To, czy jako obecny klient możesz już korzystać z nowego portalu Fleetboard, zależy od stanu rozwoju i zarezerwowanych usług. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z lokalnym partnerem handlowym.
Czy mogę nadal korzystać ze starego portalu Mercedes-Uptime lub portalu Fleetboard?
Nowy portal Fleetboard w przyszłości całkowicie zastąpi Fleetboard Cockpit lub portal Mercedes-Benz Trucks Uptime. Po zaproszeniu Państwa jako obecnego klienta do nowego portalu, dostęp do starego systemu jest jeszcze tymczasowo możliwy. Następnie konto użytkownika zostanie dezaktywowane.
Jakie są warunki korzystania z nowego portalu Fleetboard?
Wymagania systemowe
Do korzystania z nowego portalu Fleetboard zalecamy przeglądarkę Google Chrome, Mozilla Firefox lub Microsoft Edge. Do rejestracji potrzebny jest adres e-mail.
Wymagania sprzętowe
Korzystanie z nowego portalu Fleetboard jest – w zależności od aktualnego stanu rozwoju – powiązane z określonymi wersjami sprzętu w pojeździe. Informacje na temat obsługiwanego sprzętu i konfiguracji w pojeździe można uzyskać u swojego partnera handlowego.
Jak mogę uzyskać dostęp do nowego portalu Fleetboard?
Do korzystania z portalu Fleetboard konieczna jest umowa ramowa Fleetboard lub umowa Mercedes-Benz Trucks Uptime. Dostęp do portalu jest możliwy tylko poprzez spersonalizowane zaproszenie obecnego użytkownika. Może on umożliwić dostęp do wybranych flot i istotnych danych.
Jak zarejestrować się w nowym portalu Fleetboard po otrzymaniu zaproszenia?
W tym celu należy kliknąć link w zaproszeniu, które otrzymali Państwo pocztą elektroniczną. Następnie w formularzu rejestracji należy ustawić indywidualne hasło i zalogować się.
Szczegółowa instrukcja dotycząca procesu rejestracji znajduje się tutaj:
Jak działa aktywacja lub dezaktywacja pojazdu w nowym portalu Fleetboard?
Procedura aktywacji i dezaktywacji pojazdu pozostaje niezmieniona. Można je jak zwykle obsługiwać za pośrednictwem centrum wsparcia (Support Center) na stronie internetowej Fleetboard: Fleetboard: Centrum wsparcia online (Online Support Center)
Czy usługa „Zarządzanie ładowaniem” działa z moimi istniejącymi stacjami ładowania?
Obecnie obsługujemy stacje ładowania (naszych partnerów) Siemens i Engie. Codziennie dodajemy do naszej listy kolejne stacje ładowania i dostawców. Możemy obsługiwać wszystkie stacje ładowania z protokołami ISO15118 i OCPP 1.6.
Czy usługa „Zarządzanie ładowaniem” obsługuje publiczną sieć ładowania?
Obecnie nie obsługujemy publicznej sieci ładowania, ale jedynie stacje ładowania zajezdni. Zapewnimy wsparcie również w przypadku dalszego rozwoju publicznej sieci ładowania wysokonapięciowego.
Gdzie można uzyskać informacje na temat poziomu naładowania akumulatora i pozostałego zasięgu?
Dane dotyczące poziomu naładowania akumulatora i pozostałego przebiegu pochodzą bezpośrednio z pojazdu.
Czy stacja ładująca komunikuje się bezpośrednio z naszym backendem lub backendem Siemens, a następnie z nami poprzez interfejs?
Stacja ładowania komunikuje się bezpośrednio z naszym backendem za pomocą karty SIM lub poprzez połączenie internetowe klienta
Czy obowiązuje limit obciążenia na pojazd czy dla całej stacji ładowania?
Dla całej stacji ładowania. Rozdziela ona następnie moc w zależności od możliwości przyjęcia pojazdów, w razie potrzeby na kilka złączy podłączonych jednocześnie.
Kto może mi pomóc w przypadku problemu z moją stacją ładowania?
Tak, nasz 1. poziom przekazuje w przypadku problemu ze sprzętem do odpowiedniego 2. poziomu producenta (tylko w przypadku oficjalnych partnerów, tj. Siemens i EV-BOX).
Czy stacje ładowania są na razie dostępne tylko w Niemczech?
Nie, na wszystkich rynkach eActrosa współpracujemy z partnerem stacji ładowania, który został zdefiniowany dla rynku (Siemens lub Engie/EV-BOX).
Gdzie znajdę moje informacje Mercedes-Benz Trucks Uptime?
Twój portal Mercedes-Benz Trucks Uptime jest zintegrowany z nowym portalem Fleetboard.
Czy usługi Fleetboard są obowiązkowe do korzystania z Mercedes-Benz Trucks Uptime?
Nie, nie są. Mercedes-Benz Trucks Uptime jest częścią umowy serwisowej bazującej na pojeździe i nie jest częścią umowy ramowej Fleetboard.
Dla jakich pojazdów dostępny jest Mercedes-Benz Trucks Uptime?
Korzystanie z Mercedes-Benz Trucks Uptime jest możliwe tylko w połączeniu z samochodem ciężarowym Mercedes-Benz.
Obecnie usługa Mercedes-Benz Trucks Uptime jest dostępna dla typoszeregów „Actros”, „Antos”, „Arocs”, „Atego”, „eActros”, „Econic” i „eEconic” w przypadku spełnienia warunków technicznych, z zastrzeżeniem wyjątków specyficznych dla danego kraju i pojazdu.
W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat dostępności usługi należy skontaktować się z partnerem serwisowym Mercedes-Benz Trucks.
Jakie są wymagania systemowe dla usługi Fleetboard Cockpit?
Fleetboard zaleca spełnienie co najmniej następujących wymagań systemowych, które umożliwią optymalne korzystanie z usług Fleetboard:
Wymagania systemowe
Jak wykonać aktualizację Fleetboard Cockpit?
Aktualizację można uruchomić w aplikacji Cockpit Client pod zakładką Pomoc/aktualizacja
Skąd można pobrać Fleetboard Cockpit?
Najnowszą wersję znajdziesz pod linkiem:
Wersje Kokpitu
Czy w usłudze Rejestracji czasu Fleetboard uwzględnić można również trasy obsługiwane przez dwóch kierowców?
Usługa Rejestracji czasu Fleetboard pozwala na wyświetlanie danych drugiego kierowcy.
Które czytniki kart poleca Fleetboard?
Fleetboard poleca czytnik kart OMNIKEY 3121 USB.
Kto zajmuje się administrowaniem czytnika kart?
Za podłączenie czytnika kart i zainstalowanie niezbędnych sterowników odpowiedzialność ponosi klient.
Kto udostępnia czytnik kart?
Klient udostępnia swój własny czytnik kart.
Jak można zmienić częstotliwość pobierania danych z pamięci masowej?
Częstotliwość (maks. co 30 dni) pobierania danych z pamięci masowej można ustawić indywidualnie w Fleetboard Cockpit.
Jakie są możliwości zarządzania pobieraniem danych z karty kierowcy?
Pobieraniem danych z karty kierowcy można administrować w Fleetboard Cockpit. Szczegółowe instrukcje można znaleźć w podręczniku Fleetboard Cockpit.
Jak zainstalować aktualizację map dla DispoPilot.guide (2. generacji)?
Plik instalacyjny i dodatkowe informacje na temat pobierania/instalacji można znaleźć na stronie: Aktualizacja map
Zapomniałem hasła użytkownika. Co mam zrobić?
Najpierw skontaktuj się ze swoim wewnętrznym administratorem Fleetboard.
Jeśli nie jest on Ci znany, to skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta w Online Support Center
Czy Fleetboard oferuje możliwość integracji SOAP?
W celu umożliwienia wykorzystywania danych telematycznych Fleetboard we własnych, stosowanych przez użytkownika systemach informatycznych, Fleetboard oferuje interfejs SOAP.
Więcej informacji można znaleźć tutaj: https://webservices.fleetboard.com
Pytania techniczne prosimy kierować na: Online Support Center.
Twój pojazd ma zainstalowany inteligentny tachograf. Co należy uwzględnić?
Uwaga:
Jakie czynniki mają wpływ na czas aktywacji?
Czas aktywacji zależy od wielu różnych czynników, takich jak przykładowo zainstalowany sprzęt i zasięg sieci komórkowej. Podczas aktywacji przynajmniej raz dziennie należy załączyć zapłon pojazdu.
Jak można aktywować pojazd?
Pojazd aktywuje się za pomocą formularza pomocy online z
Online Support Center
Jak można dezaktywować pojazd?
Pojazd dezaktywuje się za pomocą formularza pomocy online z
Online Support Center
Gdzie znajdę numer umowy i numer klienta?
Numer umowy to 10-cyfrowy numer znajdujący się na umowie, który zaczyna się od „14”. Numer klienta to numer 5- lub 6-cyfrowy, również znajdujący się na umowie.
Czy mogę zamienić umowę usługi Zarządzania transportem na usługę Messaging?
Taka zmiana umowy jest możliwa. W tym celu konieczna jest zmiana umowy ramowej. W tym celu skontaktuj się ze swoim przedstawicielem handlowym: Kontakty handlowe.
Jak długo dane zapisywane są w systemie Fleetboard?
W zależności od rodzaju danych obowiązują różne okresy zapisywania danych - więcej szczegółów można znaleźć w polityce ochrony danych Fleetboard.
Gdzie znaleźć można zestawienie wszystkich zamówionych usług?
Wszystkie zamówione usługi znajdziesz w potwierdzeniu zawarcia umowy.
Dlaczego muszę zapłacić opłatę za przyłączenie i/lub opłatę roczną?
Opłata za przyłączenie i/lub opłata roczna stanowi część składową umowy zawartej z Fleetboard.
Dlaczego naliczana jest opłata za pojazd, choć nie znajduje się on już we flocie?
Wydaje się, że pojazd nie został dezaktywowany. Pojazd, z którego użytkownik już nie korzysta, zawsze można dezaktywować za pomocą formularza online dostępnego w Internecie. Jeśli pojazd został sprzedany lub zwrócony, to konieczne będzie dostarczenie odpowiedniego zaświadczenia, np. umowy z leasingodawcą lub umowy sprzedaży.
Kiedy wystawiane są faktury?
Faktury wystawiane są zawsze na początku miesiąca.
Chciałbym złożyć wniosek o flotę partnerską. Co mam zrobić?
W tym celu należy wybrać w Online Support Center w zakładce „Pomoc administracyjna” najpierw „Powiązanie z flotą partnerów”, a następnie „Zleć powiązanie”.
Uwaga! Formularz musi być podpisany przez uprawnioną osobę floty właściciela.
Jakie funkcje oferuje Fleetboard Fleet.app?
> Analiza Użytkowania z oceną stylu jazdy i stopnia trudności (w odniesieniu do pojazdu i kierowcy)
> Rejestr Tras (pozycja, przebieg trasy)
> Wysyłanie wiadomości tekstowych do kierowców
> Zestawienie prognoz czasu jazdy
> Czas jazdy i spoczynku
Skąd mogę pobrać aplikację Fleetboard Fleet.app?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store lub Apple App Store.
Jakie funkcje oferuje aplikacja Fleetboard Driver?
Ważne informacje dla kierowców, pochodzące z usług Zarządzania Czasem, Analizy Użytkowania oraz usługi Track and Trace.
Jak można zmienić numer karty kierowcy w aplikacji Fleetboard Driver?
Zaloguj się do aplikacji Fleetboard Driver podając w tym celu swój adres e-mail oraz osobiste hasło.
W zakładce „Mój profil” możesz zmienić numer karty kierowcy w zakładce „Zamień kartę kierowcy”.
Jak zarejestrować kierowcę w aplikacji Fleetboard Driver?
1. Zarejestruj się w aplikacji podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail, język, hasło i zgadzając się na ogólne warunki.
2. Otrzymasz następnie e-maila, którego trzeba potwierdzić.
Skąd pobrać można aplikację Fleetboard Driver?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store, Apple App Store lub Mercedes-Benz Truck App Portal.
Jakie usługi należy zamówić, aby w widokach Performance Coach, Time Manager i Moja Ciężarówka w aplikacji Fleetboard Driver wyświetlane były odpowiednie dane?
W celu aktywowania widoków zamówić należy odpowiednie usługi:
Aby korzystać z widoku Time Manager należy zamówić usługę Rejestracji Czasu.
Aby korzystać z widoku Performance Coach a należy zamówić usługę Analizy Użytkowania.
Aby korzystać z widoku Moja Ciężarówka należy zamówić usługę Track & Trace.
Czy kierowca ma dostęp do informacji zawartych w widokach Performance Coach, Time Manager i Mojej Ciężarówki?
1. Po rejestracji i pierwszym logowaniu wyświetlone zostanie polecenie weryfikacji karty kierowcy.
2. Wykonać wszystkie cztery kolejne kroki.
3. Wpisać swoją kartę kierowcy i kraj jej wystawienia w aplikacji.
4. Wpisać przebieg pojazdu Fleetboard, w którym założona jest karta kierowcy.
5. Pojeździć pojazdem przez czas około 15 minut, aby system przesłał odpowiednie dane.
6. Fleetboard sprawdza automatycznie, czy dane wpisane do aplikacji są zgodne z danymi, które posiada Fleetboard.
7. (Uwaga, weryfikacja może potrwać nawet 24 godziny).
8. Jeśli weryfikacja przebiegła pomyślnie, to dyspozytor otrzyma automatyczną wiadomość w Cockpicie potwierdzającą dane.
9. Po potwierdzeniu danych, będą one wyświetlane w aplikacji.
10. Jeśli weryfikacja się nie powiedzie, to należy skontrolować podane dane i powtórzyć proces weryfikacji karty kierowcy.
11. Jeśli weryfikacja pomimo to nie powiedzie się, to prosimy o kontakt bezpośrednio przez dane kontaktowe w aplikacji.
Jestem zainteresowany produktami/usługami Fleetboard. Do kogo mam się zwrócić?
Lista naszych przedstawicieli handlowych: Kontakty handlowe
Gdzie mogę wysłać podanie o pracę/ dowiedzieć się o statusie rozpatrzenia podania?
Podania o pracę należy składać na stronie www.daimler.com/career. Na tym portalu możesz sprawdzić również aktualny status rozpatrzenia podania o pracę.
Gdzie można zamówić materiały reklamowe Fleetboard?
Nasze materiały reklamowe nie są przeznaczone do sprzedaży. W razie zainteresowania prosimy o kontakt z przedstawicielem handlowym.