MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE NASZYCH USŁUG?
Fleetboard Portal
Czym jest nowy portal Fleetboard i czym różni się on od aktualnego rozwiązania stacjonarnego?
Nowy portal Fleetboard zastępuje jako rozwiązanie całościowe dotychczasowe systemy Mercedes-Benz Uptime Portal i Fleetboard Cockpit. Portal oferuje intuicyjny, internetowy interfejs użytkownika do zarządzania zarezerwowanymi usługami Mercedes-Benz Uptime lub Fleetboard.
Korzyści:
- Brak konieczności instalacji lokalnej
- Jednoczesna i niezależna od lokalizacji praca na kilku urządzeniach końcowych (np. smartfon i laptop)
- Krótsze cykle rozwojowe, a tym samym terminowe wprowadzanie nowych funkcji
- Krótsze czasy przestojów dzięki szybszemu rozwiązywaniu problemów
Jakie funkcje oferuje nowy portal Fleetboard?
Funkcjonalność oraz dostępność usług nowego portalu Fleetboard podlegają stałemu rozwojowi. Aktualny zakres usług można znaleźć tutaj: opisu usługi
Komu zostaje udostępniony nowy portal Fleetboard?
Nowy portal Fleetboard jest zasadniczo dostępny dla wszystkich dotychczasowych klientów Fleetboard i Mercedes-Benz Uptime. To, czy jako obecny klient możesz już korzystać z nowego portalu Fleetboard, zależy od stanu rozwoju i zarezerwowanych usług. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z lokalnym partnerem handlowym.
Czy mogę nadal korzystać ze starego portalu Mercedes-Uptime lub portalu Fleetboard?
Nowy portal Fleetboard w przyszłości całkowicie zastąpi Fleetboard Cockpit lub portal Mercedes-Benz Uptime. Po zaproszeniu Państwa jako obecnego klienta do nowego portalu, dostęp do starego systemu jest jeszcze tymczasowo możliwy. Następnie konto użytkownika zostanie dezaktywowane.
Jakie są warunki korzystania z nowego portalu Fleetboard?
Wymagania systemowe
Do korzystania z nowego portalu Fleetboard zalecamy przeglądarkę Google Chrome, Mozilla Firefox lub Microsoft Edge. Do rejestracji potrzebny jest adres e-mail.
Wymagania sprzętowe
Korzystanie z nowego portalu Fleetboard jest – w zależności od aktualnego stanu rozwoju – powiązane z określonymi wersjami sprzętu w pojeździe. Informacje na temat obsługiwanego sprzętu i konfiguracji w pojeździe można uzyskać u swojego partnera handlowego.
Jak mogę uzyskać dostęp do nowego portalu Fleetboard?
Do korzystania z portalu Fleetboard konieczna jest umowa ramowa Fleetboard lub umowa Mercedes-Benz Uptime. Dostęp do portalu jest możliwy tylko poprzez spersonalizowane zaproszenie obecnego użytkownika. Może on umożliwić dostęp do wybranych flot i istotnych danych.
Jak zarejestrować się w nowym portalu Fleetboard po otrzymaniu zaproszenia?
W tym celu należy kliknąć link w zaproszeniu, które otrzymali Państwo pocztą elektroniczną. Następnie w formularzu rejestracji należy ustawić indywidualne hasło i zalogować się. Login wykorzystuje uwierzytelnianie 2-etapowe w celu zminimalizowania ryzyka nieuprawnionego dostępu do Państwa danych.
W celu uwierzytelnienia 2-etapowego wybierz aplikację na swoje mobilne urządzenie końcowe, np. Microsoft Authenticator lub Google Authenticator. W ramach konfiguracji otrzymują Państwo tzw. „Recovery Codes”, które są niezbędne w razie utraty urządzenia. Dlatego należy je przechowywać bezpośrednio w odpowiednim miejscu.
Szczegółowa instrukcja dotycząca procesu rejestracji i konfiguracji uwierzytelniania 2-etapowego znajduje się tutaj:
- Rejestracja krok po kroku, logowanie i uwierzytelnianie 2-etapowe
- Wideo instruktażowe: Wejście do portalu Fleetboard
Jak działa uwierzytelnianie 2-etapowe w przypadku zmiany urządzenia końcowego?
Zainstaluj aplikację na swoim nowym urządzeniu końcowym. Następnie możesz przenieść na nie swoje aktualne konto. Informacje o tym, jak to działa, można znaleźć na stronie internetowej danego dostawcy.
Przeniesienie Google Authenticator
Przeniesienie Microsoft Authenticator
Co należy zrobić z uwierzytelnieniem 2-etapowym w przypadku utraty urządzenia końcowego?
W takim przypadku należy skontaktować się z naszym działem pomocy technicznej i wypełnić formularz: Fleetboard: Centrum wsparcia online (Online Support Center)
Jak działa aktywacja lub dezaktywacja pojazdu w nowym portalu Fleetboard?
Procedura aktywacji i dezaktywacji pojazdu pozostaje niezmieniona. Można je jak zwykle obsługiwać za pośrednictwem centrum wsparcia (Support Center) na stronie internetowej Fleetboard: Fleetboard: Centrum wsparcia online (Online Support Center)
Charge Management
Czy usługa „Zarządzanie ładowaniem” działa z moimi istniejącymi stacjami ładowania?
Obecnie obsługujemy stacje ładowania (naszych partnerów) Siemens i Engie. Codziennie dodajemy do naszej listy kolejne stacje ładowania i dostawców. Możemy obsługiwać wszystkie stacje ładowania z protokołami ISO15118 i OCPP 1.6.
Czy usługa „Zarządzanie ładowaniem” obsługuje publiczną sieć ładowania?
Obecnie nie obsługujemy publicznej sieci ładowania, ale jedynie stacje ładowania zajezdni. Zapewnimy wsparcie również w przypadku dalszego rozwoju publicznej sieci ładowania wysokonapięciowego.
Gdzie można uzyskać informacje na temat poziomu naładowania akumulatora i pozostałego zasięgu?
Dane dotyczące poziomu naładowania akumulatora i pozostałego przebiegu pochodzą bezpośrednio z pojazdu.
Czy stacja ładująca komunikuje się bezpośrednio z naszym backendem lub backendem Siemens, a następnie z nami poprzez interfejs?
Stacja ładowania komunikuje się bezpośrednio z naszym backendem za pomocą karty SIM lub poprzez połączenie internetowe klienta
Czy obowiązuje limit obciążenia na pojazd czy dla całej stacji ładowania?
Dla całej stacji ładowania. Rozdziela ona następnie moc w zależności od możliwości przyjęcia pojazdów, w razie potrzeby na kilka złączy podłączonych jednocześnie.
Kto może mi pomóc w przypadku problemu z moją stacją ładowania?
Tak, nasz 1. poziom przekazuje w przypadku problemu ze sprzętem do odpowiedniego 2. poziomu producenta (tylko w przypadku oficjalnych partnerów, tj. Siemens i EV-BOX).
Czy stacje ładowania są na razie dostępne tylko w Niemczech?
Nie, na wszystkich rynkach eActrosa współpracujemy z partnerem stacji ładowania, który został zdefiniowany dla rynku (Siemens lub Engie/EV-BOX).
Mercedes-Benz Uptime
Gdzie znajdę moje informacje Mercedes-Benz Uptime?
Twój portal Mercedes-Benz Uptime jest zintegrowany z nowym portalem Fleetboard.
Czy usługi Fleetboard są obowiązkowe do korzystania z Mercedes-Benz Uptime?
Nie, nie są. Mercedes-Benz Uptime jest częścią umowy serwisowej bazującej na pojeździe i nie jest częścią umowy ramowej Fleetboard.
Dla jakich pojazdów dostępny jest Mercedes-Benz Uptime?
Korzystanie z Mercedes-Benz Uptime jest możliwe tylko w połączeniu z samochodem ciężarowym Mercedes-Benz.
Obecnie usługa Mercedes-Benz Uptime jest dostępna dla typoszeregów „Actros”, „Antos”, „Arocs”, „Atego”, „eActros”, „Econic” i „eEconic” w przypadku spełnienia warunków technicznych, z zastrzeżeniem wyjątków specyficznych dla danego kraju i pojazdu.
W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat dostępności usługi należy skontaktować się z partnerem serwisowym Mercedes-Benz Trucks.
Cockpit
Jakie są wymagania systemowe dla usługi Fleetboard Cockpit?
Fleetboard zaleca spełnienie co najmniej następujących wymagań systemowych, które umożliwią optymalne korzystanie z usług Fleetboard:
Wymagania systemowe
Jak wykonać aktualizację Fleetboard Cockpit?
Aktualizację można uruchomić w aplikacji Cockpit Client pod zakładką Pomoc/aktualizacja
Skąd można pobrać Fleetboard Cockpit?
Najnowszą wersję znajdziesz pod linkiem:
Wersje Kokpitu
REJESTRACJA CZASU
Czy w usłudze Rejestracji czasu Fleetboard uwzględnić można również trasy obsługiwane przez dwóch kierowców?
Usługa Rejestracji czasu Fleetboard pozwala na wyświetlanie danych drugiego kierowcy.
POBIERANIE DANYCH Z PAMIĘCI MASOWEJ I (KART KIEROWCY)
Które czytniki kart poleca Fleetboard?
Fleetboard poleca czytnik kart OMNIKEY 3121 USB.
Kto zajmuje się administrowaniem czytnika kart?
Za podłączenie czytnika kart i zainstalowanie niezbędnych sterowników odpowiedzialność ponosi klient.
Kto udostępnia czytnik kart?
Klient udostępnia swój własny czytnik kart.
Jak można zmienić częstotliwość pobierania danych z pamięci masowej?
Częstotliwość (maks. co 30 dni) pobierania danych z pamięci masowej można ustawić indywidualnie w Fleetboard Cockpit.
Jakie są możliwości zarządzania pobieraniem danych z karty kierowcy?
Pobieraniem danych z karty kierowcy można administrować w Fleetboard Cockpit. Szczegółowe instrukcje można znaleźć w podręczniku Fleetboard Cockpit.
DispoPilot.guide
Jak zainstalować aktualizację map dla DispoPilot.guide (2. generacji)?
Plik instalacyjny i dodatkowe informacje na temat pobierania/instalacji można znaleźć na stronie: Aktualizacja map
HASŁO
Zapomniałem hasła użytkownika. Co mam zrobić?
Najpierw skontaktuj się ze swoim wewnętrznym administratorem Fleetboard.
Jeśli nie jest on Ci znany, to skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta w Online Support Center
SOAP
Czy Fleetboard oferuje możliwość integracji SOAP?
W celu umożliwienia wykorzystywania danych telematycznych Fleetboard we własnych, stosowanych przez użytkownika systemach informatycznych, Fleetboard oferuje interfejs SOAP.
Więcej informacji można znaleźć tutaj: https://webservices.fleetboard.com
Pytania techniczne prosimy kierować na: webservices@fleetboard.com
INTELIGENTNY TACHOGRAF
Twój pojazd ma zainstalowany inteligentny tachograf. Co należy uwzględnić?
- Od daty 15.06.2019 wszystkie noworejestrowane pojazdy będą wyposażone w tachograf inteligentny (DTCO 4.0 / tachograf drugiej generacji)
- Wdrożenie nowych inteligentnych tachografów oznacza również konieczność wymiany aktualnych kart warsztatowych, przedsiębiorstwa i kierowców na nowe (karty drugiej generacji)
- Tachografy inteligentne można konfigurować wyłącznie za pomocą kart warsztatowych drugiej generacji
- Z aktualnych kart przedsiębiorstwa i kierowców można korzystać dalej. Po upływie ich ważności zostaną one wymienione na karty drugiej generacji
Uwaga:
- Pojazdy wyposażone w tachograf inteligentny nie obsługują komputera pokładowego Fleetboard TP4
- Pojazdy wyposażone w tachograf inteligentny muszą być wyposażone w komputer pokładowy Fleetboard TP5 / cTP
- Klienci korzystać muszą z najnowszej wersji Fleetboard Cockpit (1.28 lub nowszej)
MASZ PYTANIA ODNOŚNIE SPRZĘTU?
MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE AKTYWACJI/ DEZAKTYWACJI?
AKTYWACJA
Jakie czynniki mają wpływ na czas aktywacji?
Czas aktywacji zależy od wielu różnych czynników, takich jak przykładowo zainstalowany sprzęt i zasięg sieci komórkowej. Podczas aktywacji przynajmniej raz dziennie należy załączyć zapłon pojazdu.
Jak można aktywować pojazd?
Pojazd aktywuje się za pomocą formularza pomocy online z
Online Support Center
DEZAKTYWACJA
Jak można dezaktywować pojazd?
Pojazd dezaktywuje się za pomocą formularza pomocy online z
Online Support Center
MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE FAKTUR/ UMOWY?
UMOWA
Gdzie znajdę numer umowy i numer klienta?
Numer umowy to 10-cyfrowy numer znajdujący się na umowie, który zaczyna się od „14”. Numer klienta to numer 5- lub 6-cyfrowy, również znajdujący się na umowie.
Czy mogę zamienić umowę usługi Zarządzania transportem na usługę Messaging?
Taka zmiana umowy jest możliwa. W tym celu konieczna jest zmiana umowy ramowej. W tym celu skontaktuj się ze swoim przedstawicielem handlowym: Kontakty handlowe.
Jak długo dane zapisywane są w systemie Fleetboard?
W zależności od rodzaju danych obowiązują różne okresy zapisywania danych - więcej szczegółów można znaleźć w polityce ochrony danych Fleetboard.
Gdzie znaleźć można zestawienie wszystkich zamówionych usług?
Wszystkie zamówione usługi znajdziesz w potwierdzeniu zawarcia umowy.
FAKTURA
Dlaczego muszę zapłacić opłatę za przyłączenie i/lub opłatę roczną?
Opłata za przyłączenie i/lub opłata roczna stanowi część składową umowy zawartej z Fleetboard.
Dlaczego naliczana jest opłata za pojazd, choć nie znajduje się on już we flocie?
Wydaje się, że pojazd nie został dezaktywowany. Pojazd, z którego użytkownik już nie korzysta, zawsze można dezaktywować za pomocą formularza online dostępnego w Internecie. Jeśli pojazd został sprzedany lub zwrócony, to konieczne będzie dostarczenie odpowiedniego zaświadczenia, np. umowy z leasingodawcą lub umowy sprzedaży.
Kiedy wystawiane są faktury?
Faktury wystawiane są zawsze na początku miesiąca.
FLOTA PARTNERSKA
Chciałbym złożyć wniosek o flotę partnerską. Co mam zrobić?
W tym celu należy wybrać w Online Support Center w zakładce „Pomoc administracyjna” najpierw „Powiązanie z flotą partnerów”, a następnie „Zleć powiązanie”.
Uwaga! Formularz musi być podpisany przez uprawnioną osobę floty właściciela.
MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE APLIKACJI FLEETBOARD?
Fleet.app
Jakie funkcje oferuje Fleetboard Fleet.app?
> Analiza Użytkowania z oceną stylu jazdy i stopnia trudności (w odniesieniu do pojazdu i kierowcy)
> Rejestr Tras (pozycja, przebieg trasy)
> Wysyłanie wiadomości tekstowych do kierowców
> Zestawienie prognoz czasu jazdy
> Czas jazdy i spoczynku
Skąd mogę pobrać aplikację Fleetboard Fleet.app?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store lub Apple App Store.
Fleetboard Driver
Jakie funkcje oferuje aplikacja Fleetboard Driver?
Ważne informacje dla kierowców, pochodzące z usług Zarządzania Czasem, Analizy Użytkowania oraz usługi Track and Trace.
Jak można zmienić numer karty kierowcy w aplikacji Fleetboard Driver?
Zaloguj się do aplikacji Fleetboard Driver podając w tym celu swój adres e-mail oraz osobiste hasło.
W zakładce „Mój profil” możesz zmienić numer karty kierowcy w zakładce „Zamień kartę kierowcy”.
Jak zarejestrować kierowcę w aplikacji Fleetboard Driver?
1. Zarejestruj się w aplikacji podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail, język, hasło i zgadzając się na ogólne warunki.
2. Otrzymasz następnie e-maila, którego trzeba potwierdzić.
Skąd pobrać można aplikację Fleetboard Driver?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store, Apple App Store lub Mercedes-Benz Truck App Portal.
WYMAGANIA
Jakie usługi należy zamówić, aby w widokach Performance Coach, Time Manager i Moja Ciężarówka w aplikacji Fleetboard Driver wyświetlane były odpowiednie dane?
W celu aktywowania widoków zamówić należy odpowiednie usługi:
Aby korzystać z widoku Time Manager należy zamówić usługę Rejestracji Czasu.
Aby korzystać z widoku Performance Coach a należy zamówić usługę Analizy Użytkowania.
Aby korzystać z widoku Moja Ciężarówka należy zamówić usługę Track & Trace.
Czy kierowca ma dostęp do informacji zawartych w widokach Performance Coach, Time Manager i Mojej Ciężarówki?
1. Po rejestracji i pierwszym logowaniu wyświetlone zostanie polecenie weryfikacji karty kierowcy.
2. Wykonać wszystkie cztery kolejne kroki.
3. Wpisać swoją kartę kierowcy i kraj jej wystawienia w aplikacji.
4. Wpisać przebieg pojazdu Fleetboard, w którym założona jest karta kierowcy.
5. Pojeździć pojazdem przez czas około 15 minut, aby system przesłał odpowiednie dane.
6. Fleetboard sprawdza automatycznie, czy dane wpisane do aplikacji są zgodne z danymi, które posiada Fleetboard.
7. (Uwaga, weryfikacja może potrwać nawet 24 godziny).
8. Jeśli weryfikacja przebiegła pomyślnie, to dyspozytor otrzyma automatyczną wiadomość w Cockpicie potwierdzającą dane.
9. Po potwierdzeniu danych, będą one wyświetlane w aplikacji.
10. Jeśli weryfikacja się nie powiedzie, to należy skontrolować podane dane i powtórzyć proces weryfikacji karty kierowcy.
11. Jeśli weryfikacja pomimo to nie powiedzie się, to prosimy o kontakt bezpośrednio przez dane kontaktowe w aplikacji.
KONTAKT
KONTAKT
Jestem zainteresowany produktami/usługami Fleetboard. Do kogo mam się zwrócić?
Lista naszych przedstawicieli handlowych: Kontakty handlowe
Gdzie mogę wysłać podanie o pracę/ dowiedzieć się o statusie rozpatrzenia podania?
Podania o pracę należy składać na stronie www.daimler.com/career. Na tym portalu możesz sprawdzić również aktualny status rozpatrzenia podania o pracę.
Gdzie można zamówić materiały reklamowe Fleetboard?
Nasze materiały reklamowe nie są przeznaczone do sprzedaży. W razie zainteresowania prosimy o kontakt z przedstawicielem handlowym.