MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE NASZYCH USŁUG?

Cockpit

Jakie są wymagania systemowe dla usługi Fleetboard Cockpit?
Fleetboard zaleca spełnienie co najmniej następujących wymagań systemowych, które umożliwią optymalne korzystanie z usług Fleetboard:
Wymagania systemowe

Jak wykonać aktualizację Fleetboard Cockpit?
Aktualizację można uruchomić w aplikacji Cockpit Client pod zakładką Pomoc/aktualizacja

Skąd można pobrać Fleetboard Cockpit?
Najnowszą wersję znajdziesz pod linkiem: 
Wersje Kokpitu

REJESTRACJA CZASU

Czy w usłudze Rejestracji czasu Fleetboard uwzględnić można również trasy obsługiwane przez dwóch kierowców?
Usługa Rejestracji czasu Fleetboard pozwala na wyświetlanie danych drugiego kierowcy.

POBIERANIE DANYCH Z PAMIĘCI MASOWEJ I (KART KIEROWCY)

Które czytniki kart poleca Fleetboard?
Fleetboard poleca czytnik kart OMNIKEY 3121 USB.

Kto zajmuje się administrowaniem czytnika kart?
Za podłączenie czytnika kart i zainstalowanie niezbędnych sterowników odpowiedzialność ponosi klient.

Kto udostępnia czytnik kart?
Klient udostępnia swój własny czytnik kart.

Jak można zmienić częstotliwość pobierania danych z pamięci masowej?
Częstotliwość (maks. co 30 dni) pobierania danych z pamięci masowej można ustawić indywidualnie w Fleetboard Cockpit.

Jakie są możliwości zarządzania pobieraniem danych z karty kierowcy?
Pobieraniem danych z karty kierowcy można administrować w Fleetboard Cockpit. Szczegółowe instrukcje można znaleźć w podręczniku Fleetboard Cockpit.

DispoPilot.guide

Jak zainstalować aktualizację map dla DispoPilot.guide (2. generacji)?
Plik instalacyjny i dodatkowe informacje na temat pobierania/instalacji można znaleźć na stronie: Aktualizacja map

HASŁO

Zapomniałem hasła użytkownika. Co mam zrobić?
Najpierw skontaktuj się ze swoim wewnętrznym administratorem Fleetboard.
Jeśli nie jest on Ci znany, to skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta w Online Support Center

SOAP

Czy Fleetboard oferuje możliwość integracji SOAP?
W celu umożliwienia wykorzystywania danych telematycznych Fleetboard we własnych, stosowanych przez użytkownika systemach informatycznych, Fleetboard oferuje interfejs SOAP.
Więcej informacji można znaleźć tutaj:  https://webservices.fleetboard.com
Pytania techniczne prosimy kierować na: webservices@fleetboard.com

INTELIGENTNY TACHOGRAF

Twój pojazd ma zainstalowany inteligentny tachograf. Co należy uwzględnić?

  • Od daty 15.06.2019 wszystkie noworejestrowane pojazdy będą wyposażone w tachograf inteligentny (DTCO 4.0 / tachograf drugiej generacji)
  • Wdrożenie nowych inteligentnych tachografów oznacza również konieczność wymiany aktualnych kart warsztatowych, przedsiębiorstwa i kierowców na nowe (karty drugiej generacji)
  • Tachografy inteligentne można konfigurować wyłącznie za pomocą kart warsztatowych drugiej generacji
  • Z aktualnych kart przedsiębiorstwa i kierowców można korzystać dalej. Po upływie ich ważności zostaną one wymienione na karty drugiej generacji

Uwaga:

  • Pojazdy wyposażone w tachograf inteligentny nie obsługują komputera pokładowego Fleetboard TP4
  • Pojazdy wyposażone w tachograf inteligentny muszą być wyposażone w komputer pokładowy Fleetboard TP5 / cTP
  • Klienci korzystać muszą z najnowszej wersji Fleetboard Cockpit (1.28 lub nowszej)

MASZ PYTANIA ODNOŚNIE SPRZĘTU?

Dispo Pilot

Jak zresetować DispoPilot.guide?
Reset DispoPilot.guide (1. generacji):
1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk załączania/wyłączania znajdujący się na górze wyświetlacza.
2. Następnie krótko naciśnij przycisk Resetu znajdujący się z tyłu wyświetlacza, trzymając jednocześnie wciśnięty przycisk zał./wył.
3. Nie puszczaj przycisku załączania/wyłączania do momentu wyświetlenia się okna dialogowego (niebieski ekran, okno dialogowe w języku angielskim).
4. Puść przycisk załączania/wyłączania i potwierdź okno dialogowe.
5. Urządzenie uruchomi się teraz samoczynnie ponownie. (Info: proces ten potrwa nieco dłużej niż normalne uruchomienie)

Reset DispoPilot.guide (2. generacji):
1. Wyjmij DispoPilot.guide z uchwytu.
2. Wciśnij i przytrzymaj przycisk załączania/wyłączania do momentu wyświetlenia się szarego menu.
3. Naciśnij na „Wyłącz”, aż DispoPilot.guide wyłączy się.
4. Naciśnij przycisk załączania/wyłączania do momentu wyświetlenia się „Ekranu powitalnego”.
5. Załóż DispoPilot.guide ponownie na uchwyt.
6. Naciśnij na OK na „Ekranie powitalnym”.

JEDNOSTKA TELEMATYCZNA

Co mam zrobić, jeśli chcę wymienić sprzęt?
Najpierw zwróć się do pomocy Fleetboard Support lub partnera serwisowego Mercedes-Benz / Fleetboard. Podejmą oni wszystkie dalsze kroki.

POMOC WARSZTATOWA

Do kogo mogę się zwrócić z pytaniami odnośnie instalacji?
Na pytania techniczne odnośnie instalacji chętnie odpowie nasz dział wsparcia technicznego dla warsztatów serwisowych Fleetboard dostępny w języku niemieckim i angielskim.
Telefon:
+49 (0) 7271 98 18 18
od pon. do piątku
godz. 09:00 - 17:00
sobota
godz. 08:00 - 13:00

CYKL ŻYCIA

Jak długo będę mógł korzystać jeszcze z zainstalowanego sprzętu?

Listę z długością cykli życia poszczególnych komponentów sprzętu znajdziesz

tutaj

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE AKTYWACJI/ DEZAKTYWACJI?

AKTYWACJA

Jakie czynniki mają wpływ na czas aktywacji?
Czas aktywacji zależy od wielu różnych czynników, takich jak przykładowo zainstalowany sprzęt i zasięg sieci komórkowej. Podczas aktywacji przynajmniej raz dziennie należy załączyć zapłon pojazdu.

Jak można aktywować pojazd?
Pojazd aktywuje się za pomocą formularza pomocy online z 
Online Support Center

DEZAKTYWACJA

Jak można dezaktywować pojazd?
Pojazd dezaktywuje się za pomocą formularza pomocy online z 
Online Support Center

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE FAKTUR/ UMOWY?

UMOWA

Gdzie znajdę numer umowy i numer klienta?
Numer umowy to 10-cyfrowy numer znajdujący się na umowie, który zaczyna się od „14”. Numer klienta to numer 5- lub 6-cyfrowy, również znajdujący się na umowie.

Czy mogę zamienić umowę usługi Zarządzania transportem na usługę Messaging?
Taka zmiana umowy jest możliwa. W tym celu konieczna jest zmiana umowy ramowej. W tym celu skontaktuj się ze swoim przedstawicielem handlowym: Kontakty handlowe.

Jak długo dane zapisywane są w systemie Fleetboard?
W zależności od rodzaju danych obowiązują różne okresy zapisywania danych - więcej szczegółów można znaleźć w polityce ochrony danych Fleetboard.

Gdzie znaleźć można zestawienie wszystkich zamówionych usług?
Wszystkie zamówione usługi znajdziesz w potwierdzeniu zawarcia umowy.

FAKTURA

Dlaczego muszę zapłacić opłatę za przyłączenie i/lub opłatę roczną?
Opłata za przyłączenie i/lub opłata roczna stanowi część składową umowy zawartej z Fleetboard.

Dlaczego naliczana jest opłata za pojazd, choć nie znajduje się on już we flocie?
Wydaje się, że pojazd nie został dezaktywowany. Pojazd, z którego użytkownik już nie korzysta, zawsze można dezaktywować za pomocą formularza online dostępnego w Internecie. Jeśli pojazd został sprzedany lub zwrócony, to konieczne będzie dostarczenie odpowiedniego zaświadczenia, np. umowy z leasingodawcą lub umowy sprzedaży.     

Kiedy wystawiane są faktury?
Faktury wystawiane są zawsze na początku miesiąca.

FLOTA PARTNERSKA

Chciałbym złożyć wniosek o flotę partnerską. Co mam zrobić?
Prosimy o wypełnienie, podpisanie i odesłanie nam następującego formularza:
support@Fleetboard.com
http://www.fleetboard.com/portal/static/forms/en_EN/Support_Form_Fleet_Connection.pdf
Uwaga! Formularz musi być podpisany przez uprawnioną osobę floty właściciela.

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE APLIKACJI FLEETBOARD?

Fleet.app

Jakie funkcje oferuje Fleetboard Fleet.app?
> Analiza Użytkowania z oceną stylu jazdy i stopnia trudności (w odniesieniu do pojazdu i kierowcy)
> Rejestr Tras (pozycja, przebieg trasy)
> Wysyłanie wiadomości tekstowych do kierowców
> Zestawienie prognoz czasu jazdy
> Czas jazdy i spoczynku

Skąd mogę pobrać aplikację Fleetboard Fleet.app?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store lub Apple App Store.

Fleetboard Driver

Jakie funkcje oferuje aplikacja Fleetboard Driver?
Ważne informacje dla kierowców, pochodzące z usług Zarządzania Czasem, Analizy Użytkowania oraz usługi Track and Trace.

Jak można zmienić numer karty kierowcy w aplikacji Fleetboard Driver?
Zaloguj się do aplikacji Fleetboard Driver podając w tym celu swój adres e-mail oraz osobiste hasło.
W zakładce „Mój profil” możesz zmienić numer karty kierowcy w zakładce „Zamień kartę kierowcy”.

Jak zarejestrować kierowcę w aplikacji Fleetboard Driver?
1. Zarejestruj się w aplikacji podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail, język, hasło i zgadzając się na ogólne warunki.
2. Otrzymasz następnie e-maila, którego trzeba potwierdzić.

Skąd pobrać można aplikację Fleetboard Driver?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store, Apple App Store lub Mercedes-Benz Truck App Portal.

WYMAGANIA

Jakie usługi należy zamówić, aby w widokach Performance Coach, Time Manager i Moja Ciężarówka w aplikacji Fleetboard Driver wyświetlane były odpowiednie dane?
W celu aktywowania widoków zamówić należy odpowiednie usługi:
Aby korzystać z widoku Time Manager należy zamówić usługę Rejestracji Czasu.
Aby korzystać z widoku Performance Coach a należy zamówić usługę Analizy Użytkowania.
Aby korzystać z widoku Moja Ciężarówka należy zamówić usługę Track & Trace.

Czy kierowca ma dostęp do informacji zawartych w widokach Performance Coach, Time Manager i Mojej Ciężarówki?
1. Po rejestracji i pierwszym logowaniu wyświetlone zostanie polecenie weryfikacji karty kierowcy.
2. Wykonać wszystkie cztery kolejne kroki.
3. Wpisać swoją kartę kierowcy i kraj jej wystawienia w aplikacji.
4. Wpisać przebieg pojazdu Fleetboard, w którym założona jest karta kierowcy.
5. Pojeździć pojazdem przez czas około  15 minut, aby system przesłał odpowiednie dane.
6. Fleetboard sprawdza automatycznie, czy dane wpisane do aplikacji są zgodne z danymi, które posiada Fleetboard.
7. (Uwaga, weryfikacja może potrwać nawet 24 godziny).
8. Jeśli weryfikacja przebiegła pomyślnie, to dyspozytor otrzyma automatyczną wiadomość w Cockpicie potwierdzającą dane.
9. Po potwierdzeniu danych, będą one wyświetlane w aplikacji.
10. Jeśli weryfikacja się nie powiedzie, to należy skontrolować podane dane i powtórzyć proces weryfikacji karty kierowcy.
11. Jeśli weryfikacja pomimo to nie powiedzie się, to prosimy o kontakt bezpośrednio przez dane kontaktowe w aplikacji.

KONTAKT

KONTAKT

Jestem zainteresowany produktami/usługami Fleetboard. Do kogo mam się zwrócić?
Lista naszych przedstawicieli handlowych: Kontakty handlowe

Gdzie mogę wysłać podanie o pracę/ dowiedzieć się o statusie rozpatrzenia podania?
Podania o pracę należy składać na stronie www.daimler.com/career. Na tym portalu możesz sprawdzić również aktualny status rozpatrzenia podania o pracę.

Gdzie można zamówić materiały reklamowe Fleetboard?
Nasze materiały reklamowe nie są przeznaczone do sprzedaży. W razie zainteresowania prosimy o kontakt z przedstawicielem handlowym.